coralistas.blogg.se
Instagram

Vilken dag...

Nu ligger man här hemma i sängen, helt utmattad från dagens händelser. 
Först och främst så var det då nationella prov i biologi idag. Provet var förvånansvärt mycket enklare än vad jag hade trott. Vi hade då tre provdelar där vi dels skulle svara på frågor, utveckla och resonera kring en lite svårare fråga sen så skulle vi planera en labb. Jag vet inte riktigt hur mycket detaljer jag får gå ut med så jag kommer inte riskera något. 

Efter allt var klart blev det dags för lunch. Till lunch serverades fisk, potatis och ärtor. Fisk och potatis är något som jag absolut inte klarar av att äta så min lunch bestod istället utav en stor portion sallad och aloevera dryck. 

När man var klar med maten var det dags för två timmars so-lektion. Lektionen började med att smartboard tavlan fick spel och började blinka i en massa färger. När vi senare fick igång den ordentligt så sätter vi oss ner, men då går larmet. Vi sitter kvar en liten stund då vi trodde att det var ett datorlarm eftersom att larmet inte gick inne i klassrummet. Sen får vi dock reda på att det faktiskt är brandlarmet och skolan utrymms. 
Efter en liten stund kommer brandkåren ochgenomsöker skolan... Ingen brand... Då var det en elev som hade satt igång brandlarmet och polisen delade senare ut böter på 5000kr till ett flertal elever som var involverade. 

Resten av dagen gick fort och vips så sitter jag här i soffan och kikar runt på internet. 

Hoppas att ni har haft en bra dag och till alla er som har skrivit nationella, hoppas att det gick bra! ☺️

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Det är jobbigt när någon sätter igång brandlarmet... Några killar gjorde det på min skola hela tiden!!

Svar: Usch, det är aldrig kul att behöva utrymma!
Alexandra och Jessica

Kommentera här: